Multiplayer Watch Dogs draait om "hyperconnectiviteit"
Van Watch Dogs kregen we tijdens de PS4-onthulling een nieuwe gameplay demo te zien van de singleplayer, maar de game zal ook een multiplayer bevatten, al houdt Ubisoft daarover de lippen voorlopig nog wat op elkaar. Veel info is er dus nog niet over bekend, maar creative director Jonathan Morin liet tijdens een interview wel weten dat de multiplayer, eigenlijk net zoals de singleplayer, draait om "hyperconnectiviteit".
"Watch Dogs draait volledig om hyperconnectiviteit," vertelde hij. "Voor mij betekent dat altijd en overal. Dus ja, andere mensen zijn er de hele tijd, ook als je het niet verwacht. Of je nu multiplayer of singleplayer speelt, het gebeurt. Je zegt dan wel asynchroon, maar het is meer real-time dan dat. [...] We laten spelers eigenlijk doen wat ze willen en ik denk dat het interessant is dat, aangezien we een fantasie creëren waarin je gaandeweg heel Chicago kan controleren en alles kan observeren, als jij dat kan, dan moet je jezelf de vraag stellen of al de rest hetzelfde kan. En het antwoord is absoluut ja."
Uiteraard weten we hiermee nog niet hoe de multiplayer in elkaar zal gaan zitten, maar het ziet er toch naar uit dat zelfs in de singleplayer op een of andere manier andere spelers aanwezig zullen zijn.