Geen Xbox One RAM-restrictie voor indie developers
Onlangs stelde Microsoft een nieuwe indie strategie voor de Xbox One voor. Zo zouden kleinere ontwikkelaars hun games zelf kunnen publiceren. Dat is uiteraard positief, maar desondanks waren er gemengde reacties van indie developers. Sommigen hadden immers al slechte ervaringen met Microsoft en vreesden dat er alsnog addertjes onder het gras zouden zitten, bijvoorbeeld door het ontbreken van ondersteuning of het amper aandacht krijgen op de Xbox Live Marketplace.
Phil Spencer, hoofd van Microsoft Studios, heeft indie developers nu trachten gerust te stellen. Zo is het de bedoeling dat ook indie developers gebruik kunnen maken van alle Xbox One-resources, dus ze zullen bijvoorbeeld het volledige RAM-geheugen van de console kunnen aanspreken en niet enkel het Windows-gedeelte. Dit was iets waar veel indie developers nog voor vreesden. Ook zouden indie games volgens Spencer niet weggedrukt worden op de Marketplace. Er zou een uitgebreide zoekfunctie komen en een lijst als "Most Popular" zou ook indie games bevatten. Kleinere games zouden dus alleszins niet bewust uit de kijker gehouden worden.