Geen quick-scoping in Call of Duty: Ghosts
Tijdens een interview enkele dagen geleden vertelde Eric Biessman, die bij Raven Software werkt aan de multiplayer van Call of Duty: Ghosts, dat er geen quick-scoping in de game zou zitten, wat voor velen mogelijk als muziek in de oren klinkt, tenzij je natuurlijk fan was van quick-scoping. "Een van de dingen die we gedaan hebben is dat quick-scoping niet meer in de game zit," vertelde Biessman. "En dat was een bewuste keuze, het is iets wat we hebben verwijderd, en ik dat dat veel mensen blij zal maken. Ik weet dat het iets is dat altijd aangehaald wordt als een bedenkelijk iets dat altijd wordt teruggebracht tot aim-assist."
Mark Rubin, executive producer bij Infinity Ward, bevestigde het verdwijnen van quick-scoping nog eens via Twitter, al zei hij niet expliciet dat het fenomeen helemaal weg was. "Is het volledig weg? Misschien," vertelt Rubin. Hij laat wel weten dat er sowieso stevig is gesleuteld aan snipers en de manier waarop ze bewegen en omgaan met hun wapen, waardoor traditionele quick-scoping geen goede strategie meer is om als overwinnaar uit de strijd te komen.