4gamers.be

EA-aandelen krijgen klappen door Battlefield 4 DLC-uitstel

Door papfles, 06-12-2013 11:57, bron: gameinformer

DICE heeft besloten om de ontwikkeling van Battlefield 4 DLC tijdelijk stop te zetten om zo Battlefield 4 zo goed mogelijk up te daten, zodat ettelijke (grote) problemen uit de weg geruimd worden vooraleer er nieuwe DLC aankomt. De zet zal de fans enigszins kunnen sussen, maar de aandeelhouders vinden het blijkbaar maar niks. Dat hebben ze ook laten merken op de beurs, want EA heeft klappen gekregen omwille van deze aankondiging. Maar liefst 7,3 percent moest het aandeel inleveren, maar het heeft al wat kunnen terugkrabbelen, want het zit nu op - 5,95 %.

Battlefield 4 screenshot

Reacties

  • BulletGoof

    Heeft DICE dit nu beslist of EA? Ik zie hier staan DICE en ik heb ook al zien staan dat EA dit beslist heeft...

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 12:03
  • DGonlag2 BulletGoof

    Ik denk:

    DICE wil een goede en complete game afleveren, maar krijgen de tijd niet van EA. Ze moeten dus een spel met bugs uitbrengen.
    EA/DICE krijgt een shitstorm over zich heen vanwege de vele bugs, uitgestelde updates en DLC en EA besluit toch DICE zijn gang maar te laten gaan (eerst het spel bug free maken en daarna pas aan de DLC gaan werken.)

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 12:46
  • stilldre

    Egoistic Arse's, laat DICE zijn eigen gang toch.. COD reeks zal wel gewend zijn aan zo 'n soort praktijken, maar je ziet degelijk wel het verschil van wat DICE wilt altijd bereiken en die van COD.

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 14:08
  • Maveryck

    De meeste aandeelhouders zijn gewoon retards. Als EA nu zo blijft verder doen en een goed imago bouwt en goede support en kwaliteit levert dan zijn de klanten van EA content en zullen ze bij EA blijven en zullen er alsmaar nieuwe kopers bijkomen. In het begin zullen die aandeelhouders blijten over dat er minder geld gaat binnenkomen maar in the end zal er meer geld binnen komen en blijven binnenkomen dan voordien door dit goede imago en kwaliteit. En dan zullen die retards nog gelukkiger zijn, en de klanten ook.

    Ik zeg wel ALS.

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 15:00
  • Kush Maveryck

    En wat hebben ze nu al gedaan om hun imago te heropbouwen?

    Electronic Afzetters is een kutbedrijf die gamers veel te veel laat betalen omdat men een slechte organisatie heeft, reclame campagnes die hun meer dan 700 miljoen dollar per jaar kosten worden naar ons doorgerekend. Men smijt geld weg en verklaart dan dat het ontwikkelen van games duurder en duurder wordt. Hierdoor volgen talloze andere publishers hun voorbeeld en moeten wij telkens dieper in ons zakken tasten door een incompetent bedrijf.

    Electronic Assholes heeft vele gamestudios de grond ingeboord. Het opkopen van prachige epische games om ze uit te melken, herinner je: Westwood Studios, Pandemic Studios, Origin Systems...?

    Het afsluiten van game servers elke 2 jaar, men heeft hiervoor gevochten met Microsoft om controle te hebben over de toegankelijkheid van hun servers. Hierdoor ben je verplicht om telkens de nieuwste telg in hun uitmelkseries te kopen om online te kunnen spelen.

    Over online passes zal ik me niet verder uitspreken omdat deze pest reeds ongedaan werd.

    Day one DLC: buy te game for € 65 euro's and spend another € 65 to unlock the full game!!!! Serieus!!!!

    Origin is spyware!!! Scannen van files en dergelijke om te zien wat er op je pc staat.

    Niet bestaande customer support.

    Maar nee? Gamers zien hier een berichtje staan dat ze een beetje geld afstaan aan goede doelen. Dat men belooft te veranderen.
    Geen DLC meer voor Battlefield tot de game op punt staat... Yeah right, lolz , binnen de 2 maand duwt men DLC in de brainless gamers hun strot en die tasten allen zo graag in hun zakken.

    Is EA de enige?
    Zeker niet!! Maar de rest had toch een mooi voorbeeld van hoe men veel geld kon verdienen en er niet veel voor te doen. Momenteel gaat de gaming industrie door een GREEDY tijdperk en hopelijk kunnen er wetten gesteld worden om dit tegen te gaan. Want zolang dit niet gebeurt zullen veel mensen geld verliezen en anderen verdienen aan onafgewerkte buggy games die wel kunnen geleverd worden met day one DLC.
    Een eerste wet zou voor mij gerust het hele systeem van pre-orders aan banden mogen leggen.

    Sorry voor de WoT maar begin genoeg te krijgen om mijn dierbare hobby zo uitgebuit te zien de laatste jaren.

    • Geplaatst op 2013-12-07 om 14:12
  • Maveryck Kush

    Ik zeg ALS ze zo verder blijven doen, want de laatste tijd is het redelijk veel goed nieuws imo. En het hangt ervan hoe je het beziet, jij beziet het allemaal als zwart, ik probeer ergens het goede ervan in te zien. Ja ze hebben serieuze fouten gemaakt maar ze zijn al hard gebeterd tegenover een tijdje terug imo. En het is nu idd een greedy tijdperk maar wat ga je er aan doen?

    DLC (day one of niet) is nu eenmaal van deze tijd, ik zeg niet dat ik het graag zie maar het is nu eenmaal zo. Er zijn goede DLC's die het geld waard zijn en er zijn crappy DLC's en ja misschien denk je van "oh het is een day one DLC, die zou er bij launch moeten inzitten" maar denk je dat als bv een muzikant een album uitbrengt en al een idee heeft (en miscchien al wat liedjes klaar heeft) voor het volgende album dat hij het eigenlijk bij het eerste album had moeten leveren? Zo werkt het niet. Vroeger hadden ze ook plannen voor DLC/Expansions maar kondigden ze het gewoon nooit zo vroeg aan. En de DLC (zeker betalend) storm is er gekomen dankzij de consoles en vooral Microsoft, dus blame them.

    Denk je dat andere bedrijven hun online servers niet sluiten als de game bijna geen spelers meer heeft?

    Ik volg nieuws rond EA al jaren dus het is niet omdat ik nu een paar positieve berichtjes zie staan dat ik zeg dat ze epic zijn eh. ik heb er bij gezegd een grote ALS, ALS ze dit zo BLIJVEN volhouden.

    • Geplaatst op 2013-12-07 om 16:11
  • skywarior

    Aandelen kunnen mooi zijn, maar ze blijven wat mij betreft toch altijd risico's.
    Zie je zo toch ook maar weer.
    Meer meer meer, anders niks. =p

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 16:43
  • demon326

    Die aandeel houders denken alleen maar aan één ding: Snel winst maken, het boeit ze niet dat een game broken is, winst maken en liefst vandaag nog ipv morgen!

    • Geplaatst op 2013-12-06 om 19:41